Polecamy
Jak napisać CV dopasowane do konkretnej oferty pracy?
Inne

Jak napisać CV dopasowane do konkretnej oferty pracy?

Potrzebujesz ok. 4 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.

Odpowiednio napisane CV stanowi jeden z podstawowych warunków zatrudnienia. To z życiorysem pracodawca zapoznaje się na samym początku i zwykle to właśnie przesłany dokument decyduje o Twoim udziale w kolejnych etapach rekrutacji. Pamiętaj, że CV dopasowane do konkretnej oferty pracy znacząco zwiększa Twoje szanse na zdobycie posady w firmie, do której aplikujesz. Jak umiejętnie stworzyć takie Curriculum Vitae? Przeczytaj nasz artykuł!

Dlaczego CV powinno zostać dopasowane do oferty pracy?

Pewnie słyszałeś lub może sam praktykowałeś wysyłanie tego samego życiorysu do wielu firm. Tworzenie tak zwanego CV Master i aplikowanie w ten sposób na każde interesujące Cię stanowisko jest dużym błędem. Pracodawcy w swoich ogłoszeniach wyraźnie podkreślają, jakich umiejętności i kwalifikacji oczekują od kandydatów. Jeśli w Twoim dokumencie znajdą niesprecyzowane kompetencje – nie otrzymasz zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną.

Dobrze napisane CV powinno być dopasowane do oferty pracy, ale także warto, aby zawierało konkretne słowa kluczowe, które się w niej znajdują. Istotne informacje dobrze podkreślić lub wyróżnić pogrubioną czcionką. Rekruterzy mają niewiele czasu na zapoznanie się z poszczególnymi aplikacjami, dlatego musisz zwrócić na siebie uwagę już podczas wstępnej weryfikacji.

Jak dopasować CV do wymagań pracodawcy?

Zacznij od dokładnej analizy oferty pracy, która pozwoli Ci ocenić, czy jesteś odpowiednią osobą na dane stanowisko. Dzięki temu unikniesz ewentualnego rozczarowania. Kilkukrotnie przeczytanie ogłoszenia ułatwi Ci także dopasowanie CV do wymagań pracodawcy. Jak wybrać kluczowe z perspektywy pracodawcy informacje?

Przede wszystkim zwróć uwagę na to, co w ogłoszeniu zostało wymienione kilkukrotnie. Możesz też przejrzeć ogłoszenia innych firm na to samo stanowisko i wybrać te, które powtarzają się także w ofercie, na którą zdecydowałeś się aplikować. Dobrym źródłem wiedzy dla osób poszukujących pracy jest również LinkedIn. Zaobserwuj osoby zajmujące podobne stanowiska i zobacz, jakie posiadają kompetencje.

Jak dopasować CV do wymagań pracodawcy?- Ciekawe CV

Dlaczego uniwersalne CV się nie sprawdza?

Tworząc CV pasujące do każdej oferty pracy, prawdopodobnie starasz się zawrzeć w nim ogólne informacje. Pracodawcy cenią jednak konkrety. Jeśli w ofercie pracy wymagane jest realizowanie planów sprzedażowych, informacja, że je realizowałeś zostanie odebrana jako suchy fakt. Znacznie lepiej wypadniesz, jeśli sformułujesz to następująco: realizowałem plany sprzedażowe na poziomie 110%. To uwiarygodni Twoje kompetencje, a zarazem pokażesz, co firma zyska zatrudniając właśnie Ciebie.

Jak stworzyć profesjonalne CV?

Chcesz stworzyć profesjonalne CV zgodne z aktualnymi wymogami rekrutacyjnymi? Wybierz Kreator CV! To narzędzie pozwoli Ci w kilku prostych krokach wygenerować życiorys, który przyciągnie uwagę rekruterów. Program powstał z myślą o osobach poszukujących pracy. Znajdziesz tam szeroki wybór szablonów pasujących do każdej branży i każdego zawodu. Przejrzysty układ sekcji, nowoczesny design, plik w uniwersalnym formacie PDF – to tylko niektóre zalety kreatora. Ułatw sobie zadanie i zwiększ szanse na zatrudnienie!

Kreator CV - Ciekawe CV

Fot.: materiał prasowy Klienta.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*