Polecamy
Wpływ pozycjonowania na e-commerce
Marketing i promocja w sieci

Wpływ pozycjonowania na e-commerce

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Rynek e-commerce z roku na rok coraz bardziej umacnia swoją pozycję zarówno w Polsce, jak i na świecie i nie dzieje się to bez powodu. Współcześni klienci cenią sobie przede wszystkim komfort i łatwy dostęp do informacji, co również stanowi podstawową zaletę e-handlu.

Możliwość szybkiej realizacji zamówienia, opcja porównania ze sobą cen poszczególnych usług lub produktów u różnych dostawców, zagwarantowana prawnie możliwość 14-dniowego zwrotu oraz wreszcie skrócony czas dostawy (zakupy można otrzymać już na drugi dzień roboczy) sprawiają, że witryny internetowe generują w wielu przypadkach znacznie większy ruch niż punkty stacjonarne.

Nie obejdzie się jednak bez pozycjonowania z SEO Booster. Proces pozycjonowania ma tylko jeden, lecz bardzo istotny z punktu widzenia przedsiębiorcy cel – osiągnięcie przez daną witrynę pierwszych wyników w listingu wyszukiwarki Google. Nie jest to jednak proste, zawsze z kolei opłacalne.

Dlaczego e-handel opiera się na działaniach marketingowych?

Sprzedaż produktów w sieci jest tylko z pozoru prostym zajęciem. Brak dużych nakładów finansowych wynikających z zatrudnienia pracowników do obsługi bezpośredniej czy też brak potrzeby wynajmu lub zakupu przestrzeni biurowych lub punktów stacjonarnych sprawia, że na rozpoczęcie działalności w internecie może sobie pozwolić każdy.

Działania SEO polegają na spełnieniu wszelkich wytycznych skomplikowanego algorytmu Google, który oblicza pozycję danej strony na podstawie danych uzyskanych przez Googleboty. Roboty crawlujące w trybie ciągłym przeczesują cały internet w poszukiwaniu nowych bądź uaktualnionych treści. Algorytm, wykorzystując wszystkie istotne informacje, dokonuje dogłębnej analizy strony i przydziela jej pozycję na konkretnej frazie kluczowej. Zależy nam na tym, aby spełnić wszelkie wytyczne algorytmu i móc dostać się z wybraną podstroną aż na sam szczyt, nawet do pierwszej trójki.

Większe zarobki i większe zaufanie – poznaj zalety pozycjonowania

Zalet pozycjonowania PrestaShop oraz innych CMS-ów jest bardzo wiele, dlatego zdecydowanie warto poznać wszystkie. Mimo pewnych nakładów finansowych zawsze działania te okazują się owocne i wymierne w skutkach, a wśród atutów warto wymienić:

  • możliwość osiągania znacznie większych zarobków,
  • wyższa szansa konwersji z każdego wejścia na stronę,
  • zwiększenie zaufania internauty względem dobrze wypozycjonowanej witryny,
  • dostosowanie wyglądu strony i jej sposobu użytkowania do wymagań targetu,
  • znaczne ułatwienie względem kolejnych działań SEO,
  • i wiele innych.

Wszystkie te zalety sprawiają, że pozycjonowanie przynosi każdej witrynie wymierne korzyści, nie jest to jednak zadanie proste, z którym poradzi sobie każdy internauta i właściciel witryny. Właśnie z tego względu większość przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z agencji SEO lub usług freelancerów, którzy poprawnie realizują wszystkie istotne zadania związane z procesem pozycjonowania.

Zdj. główne: rupixen.com/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

  • Adam 02.02.2022

    Pozycjonowanie jest działaniem które może bardzo ci pomóc przy rozwijaniu swojego sklepu, te działania pomogą ci zwiększyć widoczność w sieci, zwiększą ilość zamówień i zyski jakie twój sklep będzie generował. Pozycjonowanie sklepów https://www.grupa-icea.pl/pozycjonowanie-sklepow/ jest więc bardzo istotne dla przedsiębiorców działających online.

  • Tomasz 23.02.2022

    Samo pozycjonowanie realizowane przez agencje interaktywne dla klientów, zdaje się nieustannie rozwijać. Obecnie możemy już mówić, nie tylko o pozycjonowaniu lokalnym, czy tym ukierunkowanym ogólnie na rodzimego użytkownika, ale w grę wchodzi również pozycjonowanie zagraniczne. Niezależnie od prowadzonej przez nas działalności, warto rozważyć skorzystanie z tych usług, gdyż przenoszą one nas na zupełnie nowy poziom. Choćby w przypadku e-commerce, kto nie chciałby rozszerzyć zakresu swojej działalności na rynek międzynarodowy? No właśnie.