Artykuł sponsorowany
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść artykułu i osobiste poglądy autora.
Optymalizacja strony internetowej to zagadnienie niezwykle szerokie. Tak naprawdę każde z wymienionych w poniższym artykule działań optymalizacyjnych mogłoby być omówione w osobnym artykule. Byłby to jednak szczegółowy poradnik dla specjalistów SEO. Z perspektywy właściciela witryny z pewnością bardziej interesuje Cię to, jakich działań wymaga optymalizacja SEO stron internetowych, aby na podstawie tych informacji znaleźć odpowiednią agencję SEO do owocnej współpracy. Dowiedz się zatem, jakie obszary Twojej strony powinny być poddane optymalizacji SEO, aby działania pozycjonowania Twojej strony przyniosły oczekiwane efekty.
Każda strona internetowa jest inna – witryny różnią się m.in. wielkością, czyli liczbą mieszczących w jej obrębie podstron, strukturą czy występującymi błędami. Dlatego obszary, które powinna obejmować optymalizacja SEO, należy znaleźć w czasie audytu SEO, czyli analizy wszystkich czynników, weryfikowanych przez roboty indeksujące. Jest to początek naszej drogi do efektywnej optymalizacji SEO.
Ile kosztuje audyt SEO? To zależy właśnie od stopnia rozbudowy strony. Ceny audytów SEO uzależnione są od ilości roboczogodzin, jakie specjaliści muszą przeznaczyć na dokładną analizę. Strony zawierające przede wszystkim treści są mniej złożone i rozbudowane niż e-commerce’y, w których liczba produktów – a tym samym podstron – idzie niekiedy w setki tysięcy. Stąd właśnie audyt stron sklepów internetowych zwykle generuje wyższe koszty.
Budowa struktury strony internetowej ma zasadnicze znaczenie zarówno dla użytkowników serwisu, jak i robotów indeksujących. Struktura strony internetowej to nic innego, jak organizacja treści – w zależności od stopnia rozbudowania strony może być ona:
Niezależnie od wielkości strony jej struktura zawsze powinna być logiczna i ułatwiająca sprawne, intuicyjne poruszanie się pomiędzy jej podstronami.
W poruszaniu się po strukturze strony pomaga linkowanie wewnętrzne. Pozycjonowanie stron internetowych jest dzięki temu skuteczniejsze. Użytkownikom znacznie ułatwia to poruszanie się pomiędzy różnymi podstronami w obrębie witryny. Jest to też sposób na kierowanie potencjalnych klientów z sekcji artykułów w sekcji blogowej lub poradnikowej bezpośrednio na strony ofertowe.
Nie można zapomnieć o robotach indeksujących, które dzięki dobrze przemyślanemu linkowaniu wewnętrznemu trafiają na te strony, na których indeksacji najbardziej Ci zależy. Rozbudowana struktura linków wewnętrznych, pomagająca odnaleźć się na stronie użytkownikom i robotom indeksującym, jest jednym z głównych celów optymalizacji SEO.
Optymalizacja strony wymaga zamieszczenia na niej treści, która będzie wartościowa zarówno dla użytkowników serwisu, jak i robotów indeksujących. Z punktu widzenia internautów ważne są jakościowe i merytoryczne treści, dopasowane do zapytań, wyczerpujące temat. W przypadku sklepów internetowych niezwykle istotne jest przedstawienie realnych korzyści z dokonania zakupu. W budowaniu treści na stronę www należy pamiętać o:
O tym, jak ważna jest treść na stronie, a także poza nią, dowiesz się więcej z artykułu Pozycjonowanie sklepu internetowego krok po kroku.
Szybko ładujące się strony internetowy osiągają znacznie wyższe wyniki konwersji niż strony, które ładują się dłużej. Wynika to z czasu, jaki użytkownicy strony są w stanie poświęcić na oczekiwanie, aż strona załaduje się w pełni. Jako że Google dba o komfort użytkowników internetu, roboty indeksujące także biorą pod uwagę szybkość wczytywania strony, oceniając lepiej te witryny, które ładują się szybciej.
Tu screen z page insights
W skróceniu czasu ładowania strony pomogą m.in.:
Wydłużenie czasu ładowania zaledwie o pół sekundy zmniejsza konwersję nawet o 20%. Strony ładujące się dłużej niż 5 sekund tracą nawet 40% konwersji. Te liczby doskonale obrazują, jak ważnym elementem optymalizacji strony jest czas jej wczytywania.
tu zdjecie z testu optymalizacji mobilnej Google
W dobie smartfonów i tabletów wersja mobilna strony internetowej to nieodzowna konieczność, bez której nie osiągniemy wysokich wyników wyszukiwania. Ogromna część ruchu na stronie generowana jest właśnie z urządzeń mobilnych. Stąd też nie da się dzisiaj osiągać zakładanych celów biznesowych bez responsywnej strony, dostosowującej swój wygląd do wersji urządzenia, z którego korzysta internauta. Optymalizacja strony internetowej musi zatem obejmować przygotowanie mobilnej wersji serwisu. Sprawdzenie, czy nasza strona jest przyjazna dla wersji mobilnych, umożliwia test optymalizacji mobilnej Google.
Indeksacja Google to weryfikacja strony internetowej przez roboty wyszukiwarki, a następnie wyświetlanie jej w wynikach wyszukiwania pod zapytaniami zawierającymi konkretne frazy kluczowe. Aby indeksacja przebiegała szybko i pomyślnie, konieczna jest optymalizacja SEO. Poprawna i efektywna indeksacja naszej strony jest celem naszej optymalizacji SEO.
Z niniejszego artykułu dowiedziałeś się o podstawowych działaniach, jakie prowadzi się w lepszej indeksacji strony w Google. Ich zakres jest oczywiście większy i obejmuje dodatkowo działania link-buildingowe, a także optymalizację techniczną w obrębie strony – m.in. wdrażanie danych strukturalnych, przekierowań czy plików ułatwiających robotom docieranie do stron, które mają być indeksowane w pierwszej kolejności.Kompleksową optymalizację stron internetowych przeprowadzi dla Ciebie Agencja SEO KWISS.
Fot.: materiał prasowy Klienta.