Artykuł sponsorowany
ISO to certyfikaty systemów zarządzania jakością, ochrony środowiska, bezpieczeństwa i higieny pracy, bezpieczeństwa informacji, a także wielu innych. Certyfikacja usług lub elementów składających się na budowanie marki jest ważne, ponieważ stanowi społecznie akceptowalne potwierdzenie jakości.
Poszczególne branże funkcjonujące na rynku – polskim, zagranicznym lub międzynarodowym – różnią się między sobą specyfiką i potrzebami. Dotyczy to również optymalizacji procesów zarządzania, a więc elementów, których dotyczy certyfikacja ISO. Biorąc to pod uwagę, firmy zajmujące się wydawaniem certyfikatów, starają się indywidualizować świadczone usługi. Najpopularniejszymi branżami, korzystającymi z certyfikatów ISO są administracja publiczna, budownictwo, chemia i kosmetyki, drewno i papier, edukacja, elektryka i elektronika, energetyka, finanse, gastronomia, górnictwo i metalurgia, handel, IT, kolejnictwo, motoryzacja, ochrona zdrowia, produkcja, rolnictwo i żywność, telekomunikacja, transport i logistyka oraz turystyka. Jeśli prowadzisz działalność w ramach którejś z wymienionych branż i masz poczucie, że prestiż Twojej firmy mógłby wzrosnąć dzięki certyfikacji, więcej informacji znajdziesz na: https://gcsquality.pl/.
W czasach globalizacji i Internetu, kartą przetargową wielu działalności jest informacja. Z drugiej strony te same systemy, które zapewniają Ci możliwość pracy, mogą stać się największym zagrożeniem, czyli drogą wycieku informacji. Certyfikacja iso 27001 zajmuje się bezpieczeństwem informacji. W jej ramach odbywa się fizyczne i informatyczne zabezpieczenie wrażliwych danych, a także przeszkolenie personelu dotyczące odpowiedniego zachowania w pracy, chroniącego poufność klientów oraz firmy. Certyfikacja opiera się na dogłębnej analizie ryzyka i określaniu potencjalnych zagrożeń, a następnie stworzeniu i wdrożeniu odpowiedniego schematu postępowania. Korzyściami płynącymi z zastosowania systemu zarządzania ISO 27001 są przede wszystkim wzmocnienie ochrony aktywów informacyjnych oraz poprawa wizerunku firmy. Certyfikacja prowadzi także do wzrostu świadomości pracowników w zakresie bezpieczeństwa informacji i zwiększa transparentność procesów zarządzania danymi.
Firma działa najlepiej wtedy, kiedy postępuje zgodnie ze swoją misją i realizuje założenia i cele. Żeby było to możliwe, niezbędne jest układanie systemów zarządzania w taki sposób, by minimalizowały one ryzyko popełnienia błędów lub wystąpienia zdarzeń losowych. Certyfikacja iso 22301 zajmuje się właśnie określeniem wymogów wobec systemu zarządzania, które mają szansę zapobiegać incydentom zakłócającym pracę organizacji. Założeniem certyfikacji jest minimalizacja kosztów biznesowych i prawnych wynikających z kryzysów, które spotykają firmę. Bezpośrednimi korzyściami, które osiągniesz przez wdrożenie systemu ISO 22301, są zwiększenie bezpieczeństwa personelu i klientów, szybka i skuteczna identyfikacja zagrożeń oraz gwarancja działania firmy w sytuacjach kryzysowych.
Zdjęcie główne: pexels.com/George Morina