Artykuł sponsorowany
Komunikacja w firmie jest niezmiernie istotna, dlatego zawsze musi przebiegać bez zakłóceń. Rozmowy telefoniczne, zarówno wewnętrzne, jak i z klientami powinny odznaczać się szczególnie wysoką jakością połączeń, co wpłynie na komfort obu stron dialogu oraz na jasność przekazu. Podpowiadamy, jakimi sposobami można zadbać o wysoką jakość połączeń telefonicznych w firmie.
W większości dużych i średnich firm, centrum komunikacji zarówno zewnętrznej, jak i wewnętrznej, jest recepcja. To tam najczęściej słychać dźwięk telefonu i właśnie przez recepcję można połączyć się z innymi działami firmy. Zdarza się również, że recepcja jest węzłem odpowiadającym za komunikację wewnątrz firmy. System SIP Trunk pozwala na dowolną konfigurację numerów, indywidualny dobór kanałów rozmów oraz łatwe i szybkie przekierowywanie wielu połączeń na raz. Dzięki temu rozwiązaniu klienci będą mogli bez problemu skontaktować się z poszczególnymi działami firmy.
Jeśli w firmie nie ma osoby, zajmującej się recepcją, świetnym zamiennikiem, który będzie pełnił podobną funkcję, jest wirtualna centrala telekomunikacyjna. Ten system również pozwala przekierowywać i koordynować połączenia, jednak odbywa się to za pośrednictwem opracowanej wcześniej infrastruktury, kierującej całą komunikacją w firmie.
Duży wpływ na jakość połączeń w firmie ma także operator sieci telefonicznej, który dostarcza swoje usługi. Rozwiązania dla przedsiębiorstw oferowane przez duże, najbardziej popularne w Polsce sieci komórkowe i telefoniczne nie należą do najtańszych. Na rynku pojawia się coraz więcej małych operatorów, których propozycje są bardzo konkurencyjne pod względem ceny. Warto jednak zastanowić się, czy mała firma jest w stanie zapewnić Ci wystarczająco wysoką jakość usługi. Zazwyczaj u mało znanych lub początkujących operatorów pojawia się problem z zasięgiem sieci, przez co wysyłanie i odbieranie połączeń w niektórych miejscach może być utrudnione lub nawet niemożliwe.
Zdj. główne: Berkeley Communications/unsplash.com