Polecamy
Co wpływa na wizerunek marki?
Marketing i promocja w sieci

Co wpływa na wizerunek marki?

Potrzebujesz ok. 3 min. aby przeczytać ten wpis

Artykuł sponsorowany

Wszystkie marki mają jakiś wizerunek – to wie każdy. Jednak nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, jak duży wpływ ten wizerunek ma na powodzenie marki. Dlatego też wyjaśniamy, czym dokładnie jest wizerunek marki oraz jak o niego zadbać.

Czym jest wizerunek marki?

Zacznijmy od tego, czym jest wizerunek marki. Jest to nic innego jak sposób, w jaki jest ona odbierana. To właśnie wizerunek bardzo często wpływa na decyzje konsumenckie odbiorców marki oraz może zadecydować o powodzeniu biznesu. Pamiętaj, że każda marka ma swój własny charakter – styl komunikowania, wartości i grupę docelową. To, jaki charakter zbudujesz dla swojej marki oraz jak będziesz go pokazywać odbiorcom, tworzy wizerunek.

Jak jednak zbudować charakter marki? Tym właśnie zajmuje się branding. Budowanie brandu polega między innymi na określeniu jej osobowości oraz odpowiedzeniu sobie na pytania, jaka jest Twoja marka. Możesz to zrobić na przykład poprzez personifikację marki. Zastanów się, kim byłaby Twoja marka jako człowiek – jak by wyglądała, jakby się zachowywała, jakby się ubierała, jaki miałaby styl życia, co robiłaby w wolnym czasie, a co  zawodowo, jakie miałaby wartości i przekonania… im bardziej szczegółowe pytania i odpowiedzi znajdziesz, tym lepiej. Pomoże Ci to w zbudowaniu core marki, a co za tym idzie, także jej późniejszego wizerunku.

Dlaczego wizerunek jest tak ważny?

Dlaczego jednak wizerunek marki jest tak ważny? Należy pamiętać, że to, jak odbiorcy postrzegają daną marką oraz to, czy mają z nią dobre skojarzenia, ma ogromny wpływ na jej powodzenie. Genialnym przykładem jest na przykład cola. Napojów tego typu na rynku jest sporo, a mimo to każdy z nas ma swoją ulubioną markę coli. Mogłoby się wydawać, że kieruje nami w tym przypadku smak, jednak badania pokazują, że po zdjęciu z butelki etykiety nawet zagorzali miłośnicy jednej konkretnej marki nie byli w stanie wyróżnić jej na tle pozostałych napojów. Naturalnie nasuwają się więc wnioski, że wybieramy colę nie ze względu na smak, ale na to, jaki wizerunek i jakie wartości ma dana marka. W tym właśnie leży siła dobrego brandingu i sprawnej komunikacji wizerunkowej.

Na co zwracać uwagę kreując wizerunek marki?

Co więc wpływa na wizerunek marki i jak można go poprawić lub całkowicie zmienić? Każda strategia rozwoju marki powinna zawierać przede wszystkim dwa aspekty: branding i key visual oraz działania z zakresu public relations.

Key visual i inne elementy brandingowe są ważnym elementem budowania wizerunku, ponieważ często stanowią one pierwszy kontakt odbiorcy z marką. Zadbaj więc o wszystkie takie elementy jak logo, slogany, strona internetowa, czy nawet flagi reklamowe

Jeśli interesuje Cię profesjonalne wykonanie strony internetowej dla Twojej marki, to koniecznie zapoznaj się z ofertą https://studiokreacja.pl/oferta/strony-internetowe/sklep-internetowy/.

Działania z zakresu public relations mają zaś na celu pogłębienie relacji zarówno z odbiorcami marki, jak i z mediami. Dzięki sprawnie prowadzonemu PR odbiorcy będą bardziej lojalni wobec marki, a media staną się bardziej przychylne. Pamiętaj także, że doświadczony PRowiec to prawdziwy skarb podczas potencjalnego kryzysu. 

Fot. krakenimages/unsplash.com

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Rekomendowane
Wybieramy najlepszą hulajnogę elektryczną do miasta
Wybieramy najlepszą hulajnogę elektryczną do miasta
Jak wybrać najlepszą hulajnogę do miast? Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę przy wyborze swojego wymarzonego pojazdu.
Oznaczenia BHP potrzebne w firmie
Oznaczenia BHP potrzebne w firmie
Czy wiesz jakie rodzaje znaków powinny się znaleźć we wszystkich zakładach pracy oraz obiektach użyteczności publicznej? Podpowiadamy w artykule.
Honor 50 – premiera smartfona
Honor 50 – premiera smartfona
Chiński smartfon z usługami Google. Honor 50 wchodzi na rynek i zapowiada się, że to będzie udana premiera.
Ostatnie wpisy